Menu

Czy można zamówić materac o wymiarach nietypowych i ile to kosztuje?

Kliknij, aby pokazać odpowiedź...
Fabryka materacy w Kole wykonuje materace na każdy wymiar prostokątny, a nawet, choć są to przypadki rzadkie – w innych kształtach. Cena materacy prostokątnych, o niestandardowych wymiarach są liczone następująco: Przy nietypowej szerokości: cena materaca nietypowego = cenie materaca typowego o typowej większej szerokości. I tak np. materace o szerokościach 141-160cm są liczone jak typowe 160cm. Przy nietypowej długości: poniżej 2m – liczony jak typowy dwumetrowy, powyżej 2m – za każde rozpoczęte 10 cm do ceny doliczane jest 10%. I tak, dla przykładu, materac na wymiar 137x205cm, kosztuje tyle co typowy 140x200 (ze względu na szerokość) + 10% (ze względu na długość). Wyjątkiem są materacyki dziecięce, do wymiaru 70x140cm, które są liczone: 50% ceny materaca 100x200cm.

Czy firma zapewnia transport zakupionego towaru?

Kliknij, aby pokazać odpowiedź...
Dysponujemy własnym transportem, a ponieważ sklep ma zasięg działania lokalny (zob. odpowiedź na pytanie o wieloletniej gwarancji), meble zazwyczaj transportujemy sami. Przy większych zamówieniach lokalny transport najczęściej jest gratis.

Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony mebel?

Kliknij, aby pokazać odpowiedź...
Staramy się najczęściej kupowane materace, w typowych wymiarach, mieć na miejscu w magazynie. Do fabryki materacy jeździmy sami, zwykle nie rzadziej jak co 2 tygodnie. Może zdarzyć się, że w fabryce zabraknie jakiegoś komponentu do wyrobu zamówionego materaca, wtedy czas realizacji może się przedłużyć. Podobnie z terminami na pozostałe meble. Wyjątkiem są krzesła i stoły, robione w Borach Tucholskich – skąd transport producenta jeździ średnio co 3 tygodnie.

Niektóre firmy dają wieloletnią, np. 20 letnią gwarancję na zakupione materace. Dlaczego nasza gwarancja jest tylko dwuletnia?

Kliknij, aby pokazać odpowiedź...
Zapewne spotkaliście się Państwo z firmami ubezpieczeniowymi, które przy zawieraniu umowy obiecują „złote góry”, a jak przyjdzie do wypłaty odszkodowania… zaczynają się schody. Firmy stosują różne „kruczki” by zwabić Klienta, nie zawsze uczciwie. Możecie się Państwo spotkać z sytuacją, że dostaniecie 20 letnią gwarancję na materace sprężynowe, ale, małym druczkiem jest objaśnienie, że gwarancja dotyczy sprężyn, a te… są najtrwalszym elementem takiego materaca. Fabryka materacy w Kole daje pełną 2 letnią gwarancję – i jeśli tylko materac jest właściwie użytkowany: leży na prawidłowym stelażu, lub np. nie ma śladów cięcia żyletką, to jest on najczęściej bezproblemowo wymieniany. W moim sklepie takich reklamacji, z winy producenta, zdarzają się średnio 1-2 w roku. Ideałem byłoby „0”, ale nie bądźmy drobiazgowi! A poza tym, materac nie jest jak wino i trzeba go czasami wymienić – dobre materace, ze względów higienicznych, po maksymalnie 10 latach.

W jaki sposób załatwiana jest reklamacja?

Kliknij, aby pokazać odpowiedź...
Jeśli zakup towaru miał miejsce w przeciągu ostatnich 24 miesięcy, towar był zakupiony bez zastrzeżeń gwarancyjnych (gat. II, towar z ekspozycji itp.), to na podstawie jakiegokolwiek dokumentu sprzedaży (paragon, faktura) spisuje się protokół reklamacyjny. Jest on wysyłany do producenta i ten w ciągu 14 dni ma obowiązek uznać lub odrzucić reklamację. Jeśli ten termin zostanie przekroczony, reklamacja jest uznana automatycznie. Następnie, możliwie najkrótszym terminie reklamacja ma być zrealizowana. W praktyce wygląda to najczęściej tak, że z uwagi na bardzo małą ilość reklamacji (średnio 1-2 w roku), serwisant, który przyjedzie obejrzeć uszkodzony materac, jeśli to jest typowy rozmiar, ma ze sobą nowy produkt na wymianę. Generalnie do tych bardzo rzadkich zdarzeń reklamacyjnych, staramy się dokładać wszelkich starań, by Klientowi i sobie życia nie komplikować. Każda reklamacja jest jednak sprawdzana, bo zdarzały się też przypadki nieuczciwości ze trony Klientów – np. pocięty blat komody, gdy Klient przecinał nożem karton chroniący mebel w czasie transportu..

Niektóre sklepy umożliwiają zwrot materaca w przeciągu 30 dni od zakupu, dlaczego to nie jest możliwe tutaj?

Kliknij, aby pokazać odpowiedź...
Kupując w prowadzonym przeze mnie sklepie materac z fabryki w Kole, kupujecie Państwo produkt NOWY. Kupując w firmie, która umożliwia zwroty – już takiej pewności Państwo nie mają. A może Wasz egzemplarz zwracany już był kilka razy? Poddaję pod przemyślenie taką niedawno przeczytaną informację. Sklep umożliwia zwrot materaca w ciągu 30 dni od zakupu, zapewniając, że te zwracane materace są przekazywane organizacjom pożytku publicznego lub utylizowane. Jednak każdy materac używany, przekazywany takiej organizacji musi mieć atesty Sanepidu, a co do utylizacji – to dlaczego możliwości zwrotu nie podlegają materace o wymiarach nietypowych? Czy więc ta „utylizacja” nie polega czasem na zmianie worka, ewentualnie wypraniu, no może w ekstremalnych przypadkach, wymianie pokrowca? Może dlatego nie chcę prowadzić sklepu internetowego z materacami??